perjantaina

Telkkaritekemistä


Olen huomannut viime aikoina, että telkkaria katsoessa saa ihmeen paljon aikaan jos vaan viitsii. Ennen oli pipot, nyt pannat. Lisää tulee niin kovalla vauhdilla ettei perässä pysy. Olen aina kokenut sekä neulomisen että virkkaamisen todella vaikeana ja näin ollen jättänyt opettelematta nämä jalot taidot.

Nyt tuli suunnan muutos ja opettelin yksinkertaisen virkkauksen salat.

Käytössä on pienestä käsityökaupasta ostettu paksu virkkuukoukku (n. 5e),
josta noin 80-vuotias myyjä käytti nimeä discokoukku.
(no hei, glitterit ja kaikki!)

Tässäpä tuloksia..

Paras puoli tässä hommassa on se, että saa juuri sellaisen pipon kuin haluaa.
(ja kaverit myös)

Pannan tekee kolme kertaa nopeammin kuin pipon, joten kannattaa aloittaa niistä.
Virkkailee vaan pelkkää ympyrää n. 10 kierrosta, niin pantahan on jo valmis.


Pino vaan kasvaa!

2 kommenttia:

Kata kirjoitti...

Vau! Mä olen kutomassa kaulaliinaa, mutta se ei taida valmistua ennen ensi kesää :)

P/NAM kirjoitti...

Moi!
Kaulaliina olisi jo liian haastava mulle. Eiköhän se valmistu jo ennen joulua, kunhan vaan saat "tekofiiliksen" :)